Produkties en/of songs voor Saskia & Serge
<< Terug naar het overzicht
![]() |
||||
titel | jaar | P=Producer A=Auteur |
label | hitparade |
Saskia & Serge in Nashville | 1977 | Philips 6413108 | ||
Will Hoebee produktie voor Born Free Dit is de eerste Saskia & Serge LP die Will Hoebee voor Peter Koelewijn´s produktiemaatschappij Born Free, waarvan Will vanaf het begin deel uitmaakte, produceerde. Voor die tweede schijf gingen de artiesten en producer Will naar Nashville. In de Hickory/Acuff-Rose Studio werden de liedjes opgenomen die later in de Wisseloord Studio in Hilversum met technicus Janfred Arendsen gemixt werden. De Amerikanen Acuff en Rose hadden in decennia een imperium opgebouwd in de internationale muziekbusiness. Het kantoor van de heer Rose was bijvoorbeeld behangen met gouden platen van de Everly Brothers en de Amerikaan deelde mee dat er elke week, uit de hele wereld, nog een paar bijkwamen. Dezelfde heer Rose was helemaal weg van de stem van Trudy (Saskia) en belooft het duo een gouden toekomst in de USA. Dat lijkt uit te komen als “Jambalaya”, track van “In Nashville”, hoog in de Amerikaanse country charts verschijnt. De Amerikanen wilden dat het duo geruime tijd in de USA bleef om promotie te doen, maar Saskia & Serge en hun manager Pim ter Linde wilden de schnabbels die in Nederland nog stonden, niet opgeven. Door deze kortzichtigheid kwam een einde aan de Amerikaanse inspanningen. S. & S. traden nog wel op in de beroemde Grand Ole Opry. Met Herman van Keeken en zijn vrouw Anneke (Herman & Angie) en steelgitarist André Sommer zijn zij waarschijnlijk de enige Nederlanders die daar ooit tussen het crème de la crème van de country-artiesten gestaan hebben. Veronica wilde graag, n.a.v. deze LP, een TV show brengen die opgenomen moest worden in Nashville. Saskia & Serge, Will Hoebee, Peter Koelewijn, manager Pim ter Linde,Veronica´s direkteur Rob Out en TV-regisseur Hennie Budie met camera- en geluidsman vlogen naar Nashville. “Er zijn genoeg leuke plekjes om te filmen”, had Will verteld, die er ´s zomers was geweest om de LP op te nemen, “er vaart een raderboot op de rivier, er zijn rodeo´s, we kunnen tijdens de Grand Ole Opry filmen, genoeg decor dus”. Dat bleek dus in de winter, toen het gezelschap aankwam, niet te kloppen. Er was helemaal niets te beleven en Hennie Budie moest alles uit de kast halen om er iets van te maken. Zo filmde hij een paar grazende paarden in een weitje. “Jaag die beesten even op”, riep hij naar Peter Koelewijn “dan doen we net of we midden op de prairie tussen de wilde mustangs hebben gefilmd!”. Gelukkig was het museum open en kon Budie beelden schieten van het duo in de slee van een auto, waarin Elvis jaren had rondgereden en zorgde mr. Rose er voor dat één van de Everly´s in een bar als decor voor een liedje van hem, dat op “In Nashville” stond, wilde dienen. De TV-special scoorde in Nederland nog heel goed. De plaat werd een groot succes. |